Autodetailing zewnętrzny i wewnętrzny jest wykorzystywany do różnych celów. Jedni chcą odświeżyć wygląd ulubionego auta. Inni metodą car wrappingu chcą postawić na niecodzienny kolor karoserii, a kolejni zainteresowani decydują się na poprawę estetyki pojazdów, aby móc sprzedać go za większe pieniądze. Taka praktyka wykorzystywana jest od lat przez dealerów samochodowych i przynosi naprawdę wymierne korzyści.
Na czym polega autodetailing zewnętrzny i wewnętrzny?
Autodetailing zewnętrzny i wewnętrzny to szereg procesów odświeżających wygląd auta, jak i wpływających na jakość jego wykończenia. Stosowane zabiegi pozwalają np. na to, aby karoseria była zabezpieczona przed warunkami pogodowymi, uszkodzeniami mechanicznymi (np. zarysowanie i odprysk kamieni) czy promieniowaniem UV i korozją. Tapicerka oraz elementy plastikowe czy drewniane są również zabezpieczane specjalnymi powłokami. Specjalistyczne techniki i preparaty pomagają przy tym w maskowaniu niedoskonałości estetycznych, a także w intensyfikacji kolorów.
Technik autodetailingu zewnętrznego i wewnętrznego jest wiele. Wyróżnić można m.in.:
- polerowanie karoserii i usuwanie niewielkich wgnieceń (technika PDR),
- wymiana obudowy świateł oraz żarówek na te świecące w modnej barwie zimnej,
- pranie podsufitki, dywaników oraz tapicerki,
- wykonywanie zabiegów niewidzialnej wycieraczki (specjalna hydrofobowa powłoka na szyby),
- renowacja lakieru,
- zabezpieczanie felg,
- woskowanie, glinkowanie, odtłuszczanie powłok lakierniczych.
Samochód po autodetailingu przechodzi również profesjonalne mycie. Najlepsze pracownie wyposażone są bowiem w nowoczesne myjnie samochodowe. Innowacyjnym parkiem technologicznym wyróżnia się m.in. Carnauba Auto Detailing Łódź, który dba o każdy najmniejszy element auta.
Sprzedaż samochodu – korzyści autodetailingu
Samochód, który przejdzie profesjonalny autodetailing, przede wszystkim posiada odświeżony wygląd. Zarówno na zdjęciach, jak i w rzeczywistości jest on znacznie poprawiony. Nawet dla aut starszych roczników można wypracować efekt karoserii jak wprost z salonu sprzedażowego. Podobnie jest z wnętrzem pojazdu, które staje się schludne, idealne czyste i pełne intensywnych kolorów.
Warto wiedzieć zatem, że autodetailing zewnętrzny i wewnętrzny pomaga zatem zarówno przyciągnąć uwagę swoją ofertą sprzedaży samochodu, jak i skutkuje wyższą kwotą uzyskaną z transakcji. Często można wypracować nawet o kilkanaście procent lepszą cenę, wydając na autodetailing niewielkie pieniądze. Nie trzeba bowiem decydować się na car wrapping czy też popularne przyciemnianie szyb.